Tuesday, August 4, 2015

Persiapan ke US bahagian 13: Health Insurance Card

Ok sebelum fly ke usa,semua pljr malaysia kena pastikan dah ada insurance kad
Mcm kitorang yg skim slab/slai ni memg akan ada perkhidmatan ni
Xtahu lak kalau tajaan lain
Insurance ni cover utk health sahaja
Untuk renter insurance kt kampus nti kena uruskan sendiri rasanya

Untuk apply insurance ni kita kena buat sendiri ye
KPT hanya bayar sahaja
Proses dia simple je
KPT akan bg borang permohonan yg mana kita kena isi n emel kpd person in charge

Emel bersama salinan passport
Lg senang call je person in charge utk pastikan dia dpt emel tu n mcm kes aku memg parah la sbb dah last minute ni
Dia kata sempat dpt kad ni sebelum 15hb..hopefully sempat

If anything contact nombor tu
Bgtaw la kita ni student malaysia yg akan fly ke usa

Marsh Broker Sdn Bhd
Nombor telefon agen: 03 2302 8488 (call n minta dia smbungkan kpd person in charge)
Person in charge Cik Jazlen Ainor

Note: Aku submit borg pd 4/8 through emel..Pada 7/8 aku follow up dgn Marsh Broker and alhamdulillah insurance card aku dah siap..boleh g amek dah

14/8 satu hri sebelum fly aku pergi amek insurance card tu

Alhamdulillah fully covered


2 comments:

  1. Bila awak hantar ye? Boleh bgtau contact number and nama person in charge? Emel me sh.fathiyah@gmail.com

    ReplyDelete