Friday, August 14, 2015

From Kota Bharu(MALAYSIA) to Arizona(USA)

Salam

Alhamdulillah Allah permudahkan setiap urusanku
Post ni nk cerita perjalanan jauh aku bermula dr KB ke PHX(phoenix)
Dari Kb aku,umi, n kaknik(adik aku) naik flight airasia pd 13/8 jam 11malam


Sampai klia2 around 12.30malam
Pakcik n makcik yg jemput
Memandangkan dorg xde MOV maka trpksa bawak 2bijik kete nk hangkut sume beg kitorg
Ye la,beg aku sorg pon da 3bjik

Pada 14/8 aku still ada 1 hari utk settlekan one last thing
Aku pernah mention pasal health insurance card kan, so aku kena g bangsar utk ambik insurance kad aku pd agen
Pg2 buta aku da gerak dr umah makcik aku naik erl ke kl sentral
Kawan tunggu sana
Then sama2 g amek that card

15/8 tu rumah makcik aku meriah
Kawan2 CCGSP AKA geng masa degree dtg wat kecoh hahaha
Rasa best sgt
Sbb lama da xberkumpul 6org
Happy xterkata






After maghrib da gerak g airport sbb nk check in luggage
Semua ni buat rombongan g anta aku
Rasanya lebih 5 buah kete 
Beratur punya panjanggg masa nk check in luggage 
Nk dekat sejam gak beratur
Bila timbang beg tu ngan2 je 46kg
Alhamdulillah pandai umi packing hehe

Moment sedih bila dikenang balik






Saying goodbye to everyone... 😭😭
Gonna miss them a lot!!!!
Xtahu bila bleh balik 

15/8 11.15pm malaysia time flight aku ke london
Dlm flight punya la boring
Inflight entertainment xbyk citer best
So layan tido je la
Makanan je menarik
Dua kali serve heavy meal (late supper n breakfast)

Chicken biryani


Nasi lemakkkk

Then smpai london ps jam 5.10am
Smpai kt terminal 4
Trun flight terus tgk sign flight connection
Follow je sign purple tu
Then that sign akan redirect kita ke tempat pickup bas


Tunggu bas dtg amek utk bawak aku dari terminal 4 ke terminal 5
Sampai terminal 5 pergi kt kaunter print boarding pass dlu then pergi kt security
Staff akan scan beg kita
Kalau pakai jaket kena bukak yer
Liquids pon kena keluarkan letak dalam zipperbag

Transit kt london selama 8jam
Sejukkkk
Aku ni da la spesis xtahn sejuk
Ni bru dlm airport
Kt luar sana mcm mna ntah 
Kt terminal 5 ni ada multi faith prayer room 
Share semua agama n jantina
Redahkn aje la,abaikan dorang
Xramai pon solat
So asalkan ada ruang utk kita tunaikan kewajipan tu pon dah memadai kt bumi non muslim ni

Masa transit ni memg lapar la sbb aku dpt makan avocado wrap je
Dah la xsedappppp


Nasib baik la protein bar tu sedap
Haih sabar je la
Nak roti canaiiiii


Hahahha kaki pendek..tunggu long balik nti kaki panjang n kurus 

Pastu aku dok confuse pasal flight ak sbb xde kt skrin departure gates tu
Aku pon g la tanya staff british airways
Sekali staff dia org singapore daaaa
Dia cakap i malaysia eh?
Haah..pastu dia terangkan yg gate akan dpt taw bila 2hours before flight
Sempat la aku solat zohor dlu
Alhamdulillah 


Boarding 

Perjalanan dari london ke phoenix mengambil masa 12jam(kalau xsilap la) sbb btri fon aku mati n ak tidoooo je sepanjang perjalnan hahah
Bila FA kejut da nk landing bru aku bgn
So xde la gmbr mknan n pemandangan 
Sedehhh

Masa perjalanan ke US la bru aku rsa sayu je hati
Air mata mula menitik sbb memg dah betul2 sorg2
Dari KL ke london ada gak teman n rmai budak melayu
Dari london ke usa aku sorg je melayu dlm flight tu 😭😭😭

Sampai2 di phoenix sky harbor airport terus aku oegi tmot caj fon


Sbb nk call adik2 kt apartment tu
Aku tumpang umah diorang dlu sbb umah aku boleh masuk on august19

Keluar dari airport tgk dah ada staff shuttle yg bertugas
Aku bg je confirmation form aku n dia uruskan
Xsampai 5 minit van da sampai
By the way cuaca kt sini panassss oiiiii
Sebijikkkk mcm kt mekah
Keluar je dr airport tu terus rasa bahang
Terus ak bukak jaket,pakai tshirt je hahahah
Xtahan panas sgt

Shuttle dtg dahhh

Staff dia bawak aku samoai depan rumah
Adik2 ni da standby tunggu depan rumah n tolong angkat beg aku yg berat mcm batu semua tu

Alhamdulillah finally sampai ke destinasi
Esok nk kena start g kampus uruskan hal kad pelajar,bank akaun,graduate student orientation..busy makkkkk
Penat xhilang lg ni


1 comment:

  1. The journey from Kota Bharu, Malaysia, to Arizona, USA, is a remarkable adventure. The Future Cybersecurity It spans continents and cultures, When we have to go out of india then need passport.

    ReplyDelete