Saturday, June 27, 2015

Persiapan ke U.S bahagian 7: Vaksin

Salam

Kepenatan hari ni sbb byk benda nk kena settle n pikir n buat
Salah satu agenda hri ni ialah pergi klinik utk usya pasal vaksin
Selagi xbg proof vaksin kpd pihak uni,selagi tu la xleh register utk kelas
So i have to settle this ASAP la


Memandangkan aku kt ganu skrg,aku pon tanya member kt mana klinik yg selalu provide vaksin ni
N alhamdulillah dia tahu
Klinik sulaiman berhadapan dgn bangunan umno sebaria dgn salem aziz gong kapas

Maka aku pon g la sana utk tanya pasal vaksin ni
As stated dlm borang yg pihak uni bg,aku wajib amek MMR 
Sbnrnya kita memg da amek MMR ni masa kecik2 dlu tp mana la mak aku simpan buku masa baby tu
Da kena hanyut banjir gamoknya hahahahah
Maka kita boleh pilih utk buat bloodtest or amek lg skali MMR tu
Bila tanya kt klinik tu, bloodtest rm600 kos dia while vaksin utk 1 dos rm50
Hah! Baik aku amek vaksin terus!
Cepat murah mudah!
So kena la amek MMR ni 2 dose
Tp on different date la
Selang sehari pon xpe

Another 2 highly recommended vaccine adalah meningitis and TDAP
Yg ni xde la wajib tp aku amek la gak sbb dah highly recommended kan
Kos utk menigitis rm140 (nasib la kena amek 1 dose je huhu)
TDAP xtaw lak brp sbbnya klinik ni da kehabisan stok
Makanya aku hold dlu la utk TDAP ni
Lepas2 ni bru nk amek

So total vaksin mngu ni 3 dose uolls..hahah
Sakan kena cucuk 

No comments:

Post a Comment