Friday, June 26, 2015

Persiapan ke U.S bahagian 5 : Admission result and passport

Salam

Alhamdulillah 
Penantian dari bulan 12 2014 akhirnya membuahkan hasil
I am officially admitted!!!!!!
Tuhan saja yg tahu betapa excitednya masa dpt emel pg td
Ketaq tangan ni
Speechless sampai xkeluar words pon
Akhirnya aku dpt tempat utk further study
Di mana???

Arizona State University!!!
Yes Arizona!!!
Xpernah terlintas di fikiran akan terbang sejauh ni 
Alhamdulillah dgn kurniaan ni

Ni screenshot emel yg aku dpt
Then cepat2 bukak portal

Tada!!!!
My brain still processing ni
Mcm xpercaya je
I will be flying soon!
Xleh nk bergembira goyang kaki sgt sbb banyakkkkk benda nk kena settle dgn UMP n KPM
Hopefully semuanya berjalan lancar

Last week aku da pegi renew passport even masa tu xdpt official offer lg
Smgt x??haruslahh haha
Sebab tahu dah mesti kalut if nk settle semua dlm satu masa
Buat yg 5 tahun terus
2020 nti baru tamat tempoh
Harapnya masa tu da tamat PhD la aamiin!!

So now sementara nk tngu pihak uni proses documentation berkenaan visa,aku ambik langkah berjaga2 utk buat apa yg patut dlu

Utk KPM:
-buat medical checkup
-isi borang2 yg wajib kena hantar sekali dgn perjanjian (borang insurans,wang pendahuluan,elaun pakaian panas,etc)
-baca panduan perjanjian

Dgn ptptn n mara:
-settlekan berkenaan pembayaran hutang..kena pastikan everything clear before fly

Doakan persiapan last minute aku ni berjalan lancar yer
InsyaAllah aku akan fly pada bulan 8 ni
Sempat beraya sakan lg taun ni hehe

5 comments:

  1. Salam.. sy slalu baca blog ni.. tp ble tgk arizona ni bkn top 200. Bley lepas ke ngn kpt? Dan gre repeat ke dlu? Dpt bpe score?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..UMP ikut list Times Higher Education list..ASU ranking 182...so masih dlm 200 world ranking..GRE saya xrepeat pon..Alhmdulillah sbb faktor lain dpt cover GRE saya..contohnya paper yg saya dah publish semasa belajar,results undergrad dan bantuan dari bakal supervisor kt sana...

      Delete
    2. thanks. ooo.. kena cari supervisor juga ke? takot ni baru nak start preparation ke US.

      Delete
  2. Wani, tahniahhhhhhhhh! bestnye! sy bru baca blog awk ni. jelesnye. waaaaaaaa sy ape pon xbuat lg nie. huuuuuuuuuuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq didie! All the best to u...try hard n never give up!

      Delete