Monday, May 11, 2015

Penantian seorang bakal sarjana

Genap 7 bulan penantian aku utk viva voce
September 2014 aku hantar notis yg menyatakan ak dah ready nk viva tp sampai skrg masih menanti
Aku taknak salahkan sesiapa tp aku terima ini semua sbg dugaan dan cabaran serta ujian utk aku mencapai cita2
Mungkin ada salah aku...ye lah kita ni semua manusia biasa
Setiap dr kita pastinya tidak akan lepas dr melakukan kesilapan
Tp xpe yg penting kita jgn mudah menuding jari kpd sesiapa
Pastikan kita mainkan peranan kita sehabis baik
Mcm aku,aku cuba utk memainkan peranan aku sbg seorang pelajar sebaik mungkin sekadar kemampuan aku
Dan aku sgt bersyukur krn dikurniakan dua org supervisor yg sgt memahami dan xpernah jemu utk mendidik dan guide aku sepanjang perjalanan research master aku ni
Aku rsa mcm nk declare yg akulah student paling bertuah sbb dpt mereka sbg sv aku
Xpernah jemu atau bosan nk tolong aku
Byk ilmu dan pengalaman yg mereka curahkan dlm tempoh 2tahun++ ni

Ya,impian asal aku adlah nk graduate on time utk master which is sepatutnya ak da viva februari2015
Tp aku da terlepas impian aku yg ni
Tp Allah balas dgn ganjaran yg lebih baik
Memberi peluang utk aku teruskan lg perjuangan dan menuntut ilmu ke peringkat yg lebih tinggi
Semoga dipermudahkan segalanya

Pejam celik pejam celik masa semakin suntuk
Mana nk uruskan persiapan,mna nk uruskan setiap urusan pejabat,nk dptkan surat senat sebelum bulan ogos
Aku tak lekang berdoa semoga semuanya berjalan dgn lancar
Dalam menanti tarikh viva dan admission phd,kadg2 aku rasa penat utk terus menanti tp ak sedarkan balik dri aku dr lamunan,ini semua UJIAN!
Ujian haruslah disahut dgn kekuatan dan kecekalan
Ya,tipu kalau cakap xpernah nangis
Rasanya dah kering air mata tp sbg manusia,Allah dah tetapkan rezeki kita kat mana
Dia akan bg mana yg terbaik utk kita
InsyaAllah ada la tu aturan yg dia dah tetapkan utk aku

Yg aku mampu buat adlah usaha dan xputus doa padaNya

No comments:

Post a Comment