Wednesday, May 3, 2017

Spring Break 2017: The adventurous story (part 3)

our last day for the trip is to Sedona
ni first time aku smpai sedona
xpernah g before this
so pg tu before check out
kami mkn dlu breakfast yg disediakan pihak hotel

then pergi fry's lagi beli coffee (macam biasa la,aku mana boleh berpisah dgn starbucks heheh)
then kami drive to sedona which is 1jam++ from flagstaff
dia same way la dengan jalan nk balik tempe
so mcm singgah la ni
tp bukan singgah scenic view je guys
budak2 ni ajak hiking lagiiiii
hahahhaha nasib la nak
tp yg ni senang je even it's 4 miles
yg ni mcm jalan mendatar je
padanga pasir with cactus and pokok2
kena daki skit je la
masa nk smpai dekat devil's bridge tu
tp semput la jugak aku hahhahah

then bila dah smpai ats sana,apa lg,shooting ah 
posing sana sini
ada la mamat2 mat salleh ni buat gaya ngeri
dok lompat2 kt ats tu
seriau je ak tgk
kalau jatuh tu confirm la cacat sia2

then masa nk belik ke kereta semula
ada la sorang kwn kitorang ni ajak lalu jalan lain
kononnya nk different adventure la
tup2 sesat weii
hahaha
perjalanan ke kereta yg sepatutnya less than 1 hour jadi 2 hours kot
aku dah cuak dah sbnrnya sbb air dah habis
panas
tkut dehydrated mcm dlm movie2 tu 
drama dah dlm kepala aku ni
tp sbb majority guys kan,so keadaan terkawal la
sbb yg gelabahnya aku je
yg lain lek2 je 
maka kami teruskan je perjalanan
sempat lg stop amek gmbr,posing ala2 model budak2 ni
buat lawak hambar tgh2 hutan
aku sabar je lah'
dh smpai diorang kena angkat beg aku sbb serius xlarat giler masa tu

yg buat cuak sbb masa tu dah almost sunset
kitorang dok pikir nk patah balik ke x
sbb jalan yg kitorang lalu tu rarely jumpa org
sepanjang yg kitorang sesat tu, terserempak dgn less than 5 people
dgn toilet xde,air xde,hari dah nk gelap
memg sgt cuak
tp kitorang teruskan jugak
then kitorang terserempak dgn bikers
tanya la jauh lg ke parking lot
diorang ckap xjauh dah,25 minutes jalan
kitorang pon macam kena jalan laju2 ni
kena smpai kt kereta before gelap
jalan punya jalan finally smpai jugak kt kereta
rasa mcm nk nagis weh hahahah
terus duduk terjelepuk aku masa tu
budak2 ni ckapa apa pon dah xterlayan dah

then terus pergi dekat kereta, tukar boots,pakai selipar je
then teruskan perjalnan balik ke Tempe
smpai Tempe dah maghrib
terus g masjid solat jamak kt situ
then pergi beli dinner dekat kedai arab
malam tu tido xigt dunia hahahha

ni pekan sedona...antara pekan tercantik yg pernah aku pergi

ni before kitorang start hiking hiking the desert

we made it to the devil's bridge...nampak x mcm bridge tu???yg kt bawah budak baju putih tu, on the right side of him...ni bukan buatan manusia tau...ciptaan Allah...it is originally like that...bentuk batu tu mcm bridge..

see...nampak x mcm bridge..gayat tu weii...terketar2 rasa lutut masa nk ambik gmbr kt situ sbb permukaan batu tu xsekata...kalau tersadung memg arwah la 


mengenang nasib haha

ni masa sesat tu...boleh lg happy2 padahal penat giler dah ni masa ni


begitulah kisah kami
sgt adventurous tp best!!!
tp serik dah
xnak dah hiking kt tmpt sama
ckup la sekali pglmn dkt setiap tmpt
dlu kt Zion national park kt Utah dah merasa skali

semua kenangan ni memg xkan dpt dah kt malaysia
so for now,i will cherish what i have here
living the desert life

No comments:

Post a Comment