Tuesday, September 30, 2014

Persiapan ke U.S bahagian1 : Penantian yang berbaloi..Alhamdulillah (scholarship utk PhD)

Suatu pg di Bristol, United Kingdom,sudah menjadi rutin aku bgn pg cek emel dulu
Pagi tu aku bukak emel tgk2 ada emel yg ditunggu2 selama ni
jawapan drpd interview yg aku pergi dgn kwn2 aku di UMP pd 11/8/2014
alhamdulillah

alhamdulillah

alhamdulillah

alhamdulillah

alhamdulillah

alhamdulillah

syukur kpd Allah dgn kurniaan ini
aku dan kwn2 aku ditawarkan penajaan utk smbg PhD ke US
impian yg selama ini diidamkan hampir menjadi realiti
tawaran tersebut meletakkan syarat supaya aku memulakan persiapan untuk memohon pengajian di universiti 200 world ranking dan terltak di US
xpernah menjadi impian pon nk ke US sbnrnya 
selama ni asyik berangan nk ke UK
bersyukur dgn kurniaan ni

so skrg,persiapan harus dimulakan
apply uni di US, amek test GRE, amek IELTS/TOEFL, pergi BTN, sediakan passport baru, sediakan surat senat dari UniSZA
agak berkecamuk sikit kpla otak lately sbb byk nk kena pikir
actually application ke US is not that simple
prepare la duit ribu riban kalau berimpian nk ke sana yer kawan2
tp xpe,demi masa depan yg aku impikan
nti ak cerita proses utk apply PhD ke US
skrg ni ak nk settle hantar thesis and ready for all the test including viva


pray for Long (*_*)

2 comments:

  1. Salam Sis. Result tu keluar betol2 after 2 weeks ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..yup..exactly 2 weeks after the interview

      Delete