Friday, March 16, 2012

Adik2~~

Salam...

Da 2 bulan++ long tinggal kt umah...

Indahnya kan dok rumah...dekat dgn umi n abah....g mna2 pon umi n abah thu pergerakan kita..xde la diorg risau mcm kita tinggal kt kmpus...

Selama ni tinggal kt rumah ni sorg2 je sbb adik2 sume dok asrama...

Sekarang ni rumah bising giler...Ya Allah .....Tuhan je la thu mcm mna....

Ye la..3 hero rumah da balik kan...bising mcm nk meletop rumah...

Haha,long tgh tido pon diorg kacau...

Selama ni sorg2 xde plak org nk kacau long....

Tp walau mcm mna pon,long syg dorg...

Tanpa dorg siyes hidup ni pasti rsa kekosongan sgt2...

Ni xdE lg 2 org adik pompuan long tu...

Kalo ad sume lg la...masing2 dgn perangai msing2 smpai umi n abah pening pale...haha

Tp long tetap syg dorg....next week adik pompuan da abes asasi...

Nk g amek dia kt puncak alam...budak ni kalo ad kt umah memg tmpt dia kt dapur je...

Sume resepi kuih n kek dia nk try..

Yg bestnya long la tukang mkn kan...abes diet long kalo ad budak ni...haih3...pusing2

Adik2...mcm ni la....long xpernah nk berkira dgn adik2 sbb long syg dorg...dorg je la harta paling berharga yg long ad slps umi n abah...

Air dicincng xkan putus...sayangilah adik beradik anda...(^_^)

Thursday, March 15, 2012

Post sulong mac ini~~

Salam....

1) 13/3/2012 - ulang tahun kelahiranku yg ke-23...ye betul..long da tua..huhu..tpperangai msih lg belom menggambarkan usia..

2) fenomena org tunang n kawen - long pon turut merasa bahang tatkala org2 tua dewasa bertanyakan soalan "long bila lg??"...(-_____-)..jodoh pertemuan ajal maut d tangan Tuhan kan...hanya mampu berdoa agar diri ini dikurniakan insan yg mampu membimbing diri ini ke syurgaNya...amin....

3) start balik diet atkin - yes,long da lose weight kan msa last year...tp tewas dgn nasik selama 3 bulan...berat naik balik..so,nk menjelang konvo ni,maka harus dan wajiblah ku kempiskan kembali ap yg da kembang...oh no!!!!say no to karbo

4) masalah hati~~~

5) happy wedding best friend - pegi smpai melaka ok...huhu...sgt2 la gembira...long doakan dia dan pasangan bhgia hingga ke syurga

6) training - smkin hari smkin akrab ngantrainee lain...dorg memg sgt2 best...seyesly...smpai long xperasan pon da 1 1/2 bulan da start training kt TNB ni

7) vacation - stkt ni bru g ganu je..melawat kampus n teman2 d sna..juga ke melaka dikira vacation la sbb 5 hari kt sna kan...next on the list kuching,kl (yg da memg confirm)..yg xconfirm n looking forward n nk sgt2 pegi smpai taap menggigil,hahah,pulau perhentian n jakarta...

8) rindu - rindu kampus n teman2 n makanan kt sna n pantai terengganu yg cantik n lecturer n blik kt sna n tmpt joging kt sna...rindu sgt2

Apa2 pun,hidup perlu diteruskan...kita xkan berada pd takuk yg sama utk selamanya...perlu maju ke hdpn...abes bljr kena keje...da ad calon kena awen...da kawen nk kena ad anak....sume ni proses kehidupan...ni la warna warni kehidupan...walau sukar n perit mcm mna sekalipun utk kita mara ke setiap perubahan fasa dlm hidup ni,kita still kena kuatkan dri utk menghadapi dan menerimanya dgn hati yg terbuka...long mula sedar...memg long awal2 sgt2 xleh nk teirma fasa perubahan hidup ni...ye la...dlu asyik ngan member je kt kmpus...apa2 ngan member tp skrg nganfamily...cara kita pon xleh sama da...kena lain...kena ad kwn baru utk teman kita jalani fasa hidup yg bru ni...ni la roda kehidupan...insyaAllah kalau kita ikhlas dan buat semua i kerana Allah,maka kita pasti bertemu dgn kemanisannya....insyaAllah~~~