Saturday, June 20, 2009

i'm back

salam....
skang ni ak kat udm
bru je smpai tdi
penat la jgk 3 jam dlm bas
bas buruk
huh


hepy dpt jmpe dekna
da lma xjmpa
bese la
korg cpt la dtg


skang ni rmai org kt udm
ad sukan ap ntah

ari ahad 28/6/2009
kitorg bakal sambut student baru
rsa cam best lak nk dpt junior
mpp sume bz uruskan modul2 utk mngu orientasi
msti dorg penat gle

whai adik2 yg bakal masuk,hargailah kami
hehe
burn 2 mngu cti kitorg
tp xpe
kitorg ikhlas wat sume ni
ble lgi nk berbakti kt UDM kesayangan ak ni
da kuar nti da xde chance
now,its d time

Monday, June 15, 2009

PTPTN bukan untuk 'modal bercinta'

semalam ak ad bca paper (sinar harian)......



"aik,mcm knal mamat ni.....
owh,presiden mpp kte rupanya"



ap lgi
excited la ak nk bca
da bdk univ kte sdiri








heading dia mcm yg ak 2lis tu
PTPTN bukan untuk 'modal bercinta'
tindakan mahasiswa salah guna wang pinjaman diselar


SHAH ALAM-Presiden Malis Perwakilan Pelajar(MPP) Universiti Darul Iman,Terengganu, Mohamad Irfanudin Rosli menyelar tindakan sesetengah mahasiswa yang menyalahgunakan wang pinjaman PTPTN untuk tujuan tidak bermanfaat.


Katanya, paling ketara,penyalahgunaan itu digunakan sebagai 'modal bercinta' sesama mereka sehingga sanggup menghadiahkan barangan berjnama untuk diberikan kepada pasangan masing-masing.


"Mahasiswa harus guna pinjaman ini untuk membeli barangan keperluan pengajian,selebihnya,boleh menabung untuk kegunaan masa depan.


"Jika mereka mendapati ada wang pinjaman yang berlebihan pada semester itu,tidak salah untuk bagi wang berkenaan kepada ibu di kampung. Tetapi, ia haruslah bergantung kepada kebijaksanaan mahasiswa mengawal perbelanjaan mereka,"katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.


Katanya, penyalahgunaan wang pinjaman itu harus ditangani segera agar tidak menular dan menjadi fenomena biasa dalam kalangan mahasiswa.


"Taklimat khusus untuk mahasiswa tentang pengggunaan wang pinjaman PTPTN yang sebenarnya akan diadakan dan MPP UDM sebagai badan induk akan bekerjasama dengan fakulti di sini untuk mewujudkan tabung kebajikan mahasiswa.


"Ia masih di peringkat perbincangan dan kita yakin, kewujudan tabung ini dapat membantu mahasiswa menggunakan wang pinjaman dengan sebaik mungkin,"katanya.


Sementara itu, pakar motivasi, Dr Tengku Asmadi Tengku Mohamad mencadangkan pada pihak universiti supaya menganjurkan bengkel pengurusan kewangan kepada semua mahasiswa agar mereka dapa menggunakan wang pinjaman PTPTN dengan baik.


"Kita mahu mahasiswa bijak berbelanja dan menguruskan kewangan pada saluran yang betul.


"Walaupun kita tidak dapat selamatkan semuanya,sekurang-kurangnya kita dapat yakinkan kepada sesetengah mahasiswa agar mereka celik wang,"katanya.

Beliau yang juga Presiden Pertubuhan Perundinan Latihan dan Motivasi (TAMRIN) menyokong usaha PTPTN wajar mengagih-agihkan wang pinjaman itu secara berperingkat pada setiap semester.


"Bila wang yang banyak masuk, mahasiswa sudah ada pelan untuk beli itu ini. Tidak sampai dua minggu,wang itu habis. Akhirnya, telefon keluarga, mintak masukkan wang belanja.


"Bila masukkan wang beperingkat, mahasiswa tidak aka menggunakan wang sewenang-wenangnya dan ini tentu dapat menyelamatkan penyalahgunaan wang pinjaman pada perkara tidak berfaedah,"katanya.



itulah yang ak bca n nk kongsi ngan korg..
ap pendapat teman2ku selaku mahasiswa?????????


personally,ak bersetuju dgn statement Irfan n program yg beliau nk wat 2 pon bgus.....
selaku mahasiswa UDM, ak menyokong 100%........

Sunday, June 14, 2009

dup.dap.dup.dap

debaran makin trsa........


knap?apa?why?


ap lg,result da nk kuar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kecuakan melanda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
terasa seram sejuk...
brpe ak dpt sem ni????
takut utk difikirkan..
member2 univ laen sume da dpt tau rslt...
ad yg bergembira,x kurg jga yg berduka....
xpe,i2lah asam garam dlm perjuangan..
sunnah berjuang la katakan(tjuk lgu hijjaz...dgr la...best...my favourite song also)
{berjuang x pernah senang
ombak derita tiada henti
tenang,tegang silih berganti
inilah sunnah
org berjuang}


buat member2 udm,ntikan 18 hb ni...
nk ak cekkan pon xpe..hehe..(nyebok je ak ni)
neway,ak kna blik udm 2 mngu awl sbb ak,dkna, n fatah dpt twrn jd PM(bkn perdana menteri taw,pembantu mahasiswa)
act,kitorg akn sambt pljr yg bru mndftr ke udm x lme lg...
dorg dftr 26 hb
tp b4 tu,kitorg kna p kursus baktisiswa dlu
kt dungun je
nk kna mantapkan skill dlu kot
hehe
xsbrny nk dpt junior
da lma xmrsa jd senior kot
kt skola dlu ak bkn aware sgt ngan bnda2 cmni
hehe



tp
lg ak xsbr nk jmpa clasmte2ku
wndu gler kt korg
mwaaaaaa
especially,nk jmpa pengantin bru tuuuuu
msti berseri2 kak ema kita
meowwwww
hak3
kak ija lak bru b'tunang
x lme lg follow kak ema jgk la tu
xsbrny nk dpt ank buah
hohoho
k.ema,jgn marah
hehe
as we go on,we remember,all the times we had 2gether.....
ak tngu korg kt UDM terCINTA!!!!!!!!!!!!!!!

Friday, June 5, 2009

ziarah menziarahi

skang ni ak kt nilai....
bru smpai smlm......
isnin ni blik la klate smule.........
dtg ni pon coz nk tgk baby baru smbil jln2 cti.........
boring sgt2 dok umah..
skali skala nk gak 2kar angin plak kan....
hehe....
makcin n pakcik ak rmia kt area kl ni...
so,dtg ni nk ziarah dorg la....
mak ak da rndu sesangat ngan adik2 dia........